Vacsoracsata

az rtl uj sorozata a téma Vacsoracsata avagy hogyan főznek a hírességeink

Kereső

Egyedi keresés

AJÁNLATOK

Receptek

Utolsó kommentek

Sütő Enikő receptjei

2008.03.07. 06:56 - sorozat

Címkék: receptek sütő enikő vacsora csata





Enikő spenótlevese

"Egészséges energiabomba, mandulával és tejszínnel díszítve."

Hozzávalók:

csalánból főtt erős tealé
1 fej fokhagyma (ha kínai)
¾ kg spenót
1 gyűszűnyi Ouzo
1 szójatejszín
olívaolaj
szerecsendió
fenyőmag
borsikafű
mandula

Elkészítési mód:

Első lépésként főzzünk egy erős csalánteát, majd tíz percig hagyjuk állni és tegyük félre.

Második lépésként fonnyasszuk meg a spenótot fokhagymás olajon és öntsük hozzá a csalánteát, majd kis szerecsendióval, borsikafűvel és egy kupak Ouzo-val, szójatejszínnel, sóval és borssal ízesítsük. Az egészet turmixgépbe tegyük és turmixoljuk össze. Majd pirított fenyőmaggal hintsük meg, illetve mandulával és kis szójatejszínnel díszítsük.



"Enikő főételétől, bármi növényevővé válhat."

Hozzávalók:

1 zacskó bulgur (búzatöret)
3 csomag koriander
2 fej lilahagyma
1 doboz koktélparadicsom
2 zöld erős paprika
1 sárga, 1 zöld, 1 piros pritamin paprika
1 csomag menta
1 csomag petrezselyem

Elkészítési mód:

A bulgurt forrásban lévő vízben főzzük meg, majd 5 percig hagyjuk állni addig, amíg nem puhul meg. Az apróra vágott zöldségekkel keverjük össze 1 dl olívaolajban és a zöld citrom levével találjuk.

 

Szejtán pörkölt

Hozzávalók:

30 dkg szejtán (búzahús)
3 fej vöröshagyma
2 üveg biolecsó (vagy saját készítésű)

Elkészítési mód:

Olajon üvegesre párolt vöröshagymába tesszük a szejtánt és felöntjük biovegetás forrásvízzel vagy ásványvízzel. Kb. 7 percig fedő alatt pároljuk, majd biolecsóval összekeverjük és tetszés szerint tovább ízesítjük.



Desszert - biofagyi

"Finom, mert fagyi, de egészségesebb a föld összes desszertjénél, mivel bio."

Hozzávalók:

2 doboz szeder
1 doboz szójatejszín
1 evőkanál fahéj
2 evőkanál méz
1 zöld citrom leve

Elkészítési mód:

Ezeket összeturmixoljuk, és az így kapott habot biofagylalttal (csoki ízű), szójatejszínnel meglangyosított karobbal tálaljuk.

Forrás: vacsoracsata.tv

A bejegyzés trackback címe:

https://vacsoracsata.blog.hu/api/trackback/id/tr5368944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amos 2008.03.07. 07:59:13

Kedves Sütő Enikő!

Fogyassza jó étvággyal,egészségére!
A magam részéről kifejezetten egészségesen élek és táplálkozom,de a sznob étkezés nem az én műfajom.
Mint tudjuk,ízlésen nem lehet vitatkozni!Nem is vita alapot kívántam leírni,csak a véleményemEzt a lapot soha többet nem nyitom meg.

Zso 2008.03.07. 10:43:16

Szerintem egyoldalú csak vega ételen élni, én (majdnem) mindenevő vagyok, ezt tartom egészségesnek.
Enikő, azért a vendégek helyett nem illik eldönteni, mikor akarnak inni :) vacsora előtt, közben, után..... nem hiszem, hogy ilyen vendéglátónál jól érezném magam.

ogkapitany 2008.03.09. 11:12:27

A vegák nem élnek tovább mint az alkoholisták. Miért is?
1. tejet és tejterméket fogyasztanak
2. búzát fogyasztanak
3. szójából készült gezemicéket esznek
4. főzik-sütik az alapanyagokat
hogy csak a legfontosabbat említsem.
Ezeknek az alapanyagoknak köszönhető,hogy tarolnak az un. civilizációs betegségek is a vegák között.
(rák,magas vérnyomás stb...)
Lehet ezekkel az állításokkal vitatkozni de attól ez még igaz marad.
pusz

marcsy77 2008.03.18. 09:22:13

Finomak a receptek -én sem élek sok húson ,de a családnak elkészítem,
mert tőlük nem várhatom el,hogy ne egyenek húst !!! Főleg egy vendég váró vacsoránál ha a társaságom is húsevő mindíg van az asztalon ez is az is ,hogy mindenki egyformán jól lakjon és jól érezze magát!!!

Gitta 2008.03.27. 08:53:57

Nem tudom, miért baj az, ha egy főzős műsorban egy köztudottan vegetáriánus ember vega ételeket főz? Én ezt vártam, és a receptek tényleg kitőnőek.
Miért van az, ha egy vega feltűnik valahol, a húsevők rögtön azt kezdik bizonygatni, hogy bizony ez mennyire egyoldalú, és egészségtelen? Én is vega vagyok, de soha nem mondtam egy húsevőnek sem, hogy ne egye azt, ami neki jólesik.
Enikő, gratulálok, nagyon jók a receptek!

Zso 2008.03.28. 07:20:15

Gitta, én sem mondom a vegának, hogy ne egyen zöldséget, csak azt , hogy szerintem az egyoldalú étkezés nem a legjobb, pl. az állati eredetű fehérje nagyon fontos a szervezet számára, szerintem legjobb, ha megtaláljuk, a helyes arányt, a szervezetünknek többféle tápanyagra szüksége van.
Úgy emlékszem, a fogazatunk alapján is a mindenevők közé tartozunk :)

Vivi 2008.04.01. 18:00:18

Én szerintem Enikő jót főzött! Én vega leszek úgyhogy nekem főleg tetszett!

Balázs 2008.08.03. 16:22:28

Nagyon tetszett 10 pont és szeretném mielőbb megkóstólni! Sok mindent megprobáltam,de receptjei magasan szárnyalnak,tartalmasabbak ,változatosabbak mint amiket eddig magamnak kreáltam. Olyan nagy hatással volt rám, hogy megtaláltam a "sárga utat" az egészségesebb életért. Eddig a hagyományos magyar konyha hive voltam,közép és felső fokon jelesen diplomáztam(bár tanáraim sohasem dijazták újitásaimat : 1.) Reform -,könnyitett receptjeimmel javitgattam társaságom izlését nagy örömömre, de magam és az egészséges élet követendő ÚTTÖRŐ-jének tartom ENIKŐ !
Figyelmem továbbra is fokuszál felé.

judit 2008.09.07. 14:32:19

Nagyon tetszenek ezek a receptek, biztos, hogy vissza fogok még nézni erre az oldalra és kipróbálom ezeket az ételeket! Ezt a spenótlevest nem lehet nem kipróbálni!
Nem tudom mi volt a műsorban, de én sem bírom a "sznob étkezést" és bio-megszállott sem vagyok. Viszont az, aki szerint egyoldalú a vega étkezés, annak fogalma sincs arról, hogy mit is jelent ez, ill. milyen ehető dolgok léteznek!

csodálkozó 2008.11.05. 21:05:32

Kedves Enikő!

Megdöbbenve olvastam, hogy Ön is lealacsonyodott az RTL Klub színvonaltalan, szánalmas két műsorkísérletéhez, főleg a celebeshez, és nevetségessé tette magát. Egy ilyen ismert személytől többet várna az ember. Azt, hogy visszautasít egy ilyen felkérést. Nem hagyja lealázni, kinevettetni magát. Ez nem használt az Ön elismertségének!
Sajnálatos!


süti beállítások módosítása